המדריך האולטימטיבי לניהול מלאי יעיל

עסקים רבים שמבקשים להביא ליעילות גבוהה בתהליך של ניהול מלאי ואף לשמור על איזונים בתקציב תפעולי יודעים שתקופת ניהול המלאי היא מאתגרת. ניהול מלאי יעיל מביא לקבלת תמונה מלאה ומדויקת על כמויות, חוסרים, השלמות ועוד. איך אפשר לנהל מלאי בצורה יעילה, איך מבצעים ספירה בפועל ובכלל, מהיכן מתחילים? כל הפרטים המלאים כאן.

איך לנהל את המלאי

למה חשוב לבצע ספירת מלאי תקופתית מדויקת?

תהליך של ספירת מלאי מתקיים בשני אופנים. האופן הראשון הוא הקפדה על נהלים מבחינת ניפוק הפריטים מהמלאי שכן כמעט תמיד תהיינה אי התאמות בין המידע במערכות לבין המידע בפועל. הסיבה לכך היא או אי הקפדה על נהלים, ניהול שאינו מסודר או גניבות. ישנם שני סוגים של ספירות מלאי:

  • ספירה מחזורית – ספירה זו מבוססת על דוחות המכילים פריטים ומתקיימת אחת לכמה זמן. את תהליך ומועד הספירה קובע מנהל המלאי בבית העסק. הדוח על בסיסו הספירה מתקיימת מכיל רשימה של מק"טים, וגם כמויות הנמצאות במערכת. 
     
  • ספירה יזומה – ספירת מלאי יזומה היא למעשה ספירה שאינה מתוכננת והיא מבוססת על ספירה פתוחה שבה מנהל הספירה בוחר איזה פריטים יש לדגום לצורך ספירת המלאי.

איך מתבצעת ספירת מלאי בפועל?

השלב הראשון של ספירת המלאי הוא תהליך של הפקת הדוחות בתוך המערכת המכיל בתוכו מק"טים, שמות של פריטים וכמויות. השלב השני הוא כאשר נציג מטעם בית העסק בין אם מלקט ובין אם מחסנאי מטפל בדו"ח במקביל לאזורים הספציפיים לספירת המלאי כאשר מדובר למעשה במחסנים, שורות או מדפים. נציג בית העסק עובר כל פריט ורושם את הכמות שהוא רואה מולו. לאחר שמסיים את תהליך זה הוא מדווח למערכת ואחרי ביצוע הספירה הפיזית, מתקיימת הזנת הנתונים אל תוך המערכת ומשם אישור הספירה. יש ארגונים שמעבירים את התוצאות של הספירה לפני האישור אל מנהל המלאי לצורך התרשמות. לפני האישור, אפשר לבצע עוד פעולות במערכות מבחינת הפריטים, הסרה או הוספה ולאחרי כן אפשר לאשר את ספירת המלאי ולהפיק דו"ח מעודכן. 

איך אפשר לבצע ייעול של ספירת המלאי?

הרבה בעלי מותגים ועסקים חושבים שהשיטה הטובה ביותר לביצוע ספירת מלאי יעילה היא בצורה ידנית. השיטה הזאת לוקחת הרבה מאד זמן ולא רק, היא גם יותר פורייה לטעויות אנוש ואי הבנה של כתב וסרבול. כדי להקל את התהליך ולייעל אותו אפשר לרכוש או להשכיר סורק qr שקורא את הפריטים באופן חדשני ומאפשר הקלדת נתוני ספירת המלאי באופן קל ופשוט.

בבסיסו, ניהול מלאי סובב סביב ניטור ובקרה של סחורות וחומרים של החברה. מדובר בפעולת איזון שדורשת דיוק. מלאי גדול מדי עלול להוביל לעלויות עודפות, בעוד שמעט מדי עלול לגרום לאיבוד מלאי ולאובדן מכירות. שימוש במוצרים כמו מדבקות לעסק לסימון קטגוריות וזיהוי יכול לשפר באופן משמעותי את האיזון הזה. תוויות אלו הניתנות להתאמה אישית הן לא רק מאפשרות מעקב קל אלא גם מסייעות בשמירה על מערכת מלאי מאורגנת.

טכנולוגיה חדשנית מאפשרת ניהול מלאי חדשני

שילוב של מכשור מדפיס מדבקות במערכת ניהול המלאי ממחיש את תפקידה של הקדמה הטכנולוגית ביעילות התפעולית. מכשיר זה מאפשר לבתי עסק להדפיס תוויות לפי דרישה, ומבטיח שכל המוצרים מתויגים בצורה מדויקת ומהירה. הגמישות של הדפסת מדבקות ברקוד מותאמות אישית לא רק תומכת בבקרת מלאי אלא גם ממלאת תפקיד מרכזי במימוש הזמנות ובמעקב אחר משלוחים.

 

ניהול מלאי יעיל אינו רק התנהלות על פי הטכנולוגיות העדכניות ביותר אלא גם על יישום גישה שיטתית לאופן הטיפול במלאי. צעד זה כרוך בביקורות קבועות, תחזיות מדויקות וסדר אסטרטגי. סקירות תקופתיות של רמות מלאי מול נתוני מכירות עוזרות לעסקים רבים להתאים את רמות המלאי שלהם כדי להתאים לביקוש, ולמנוע עודף מלאי או מחסור במלאי.

מוצרים לשיפור וייעול מלאי רוכשים אך ורק אצל המומחים

בתחום ניהול המלאי שיפור מתמיד המונע על ידי משוב קבוע וניתוח נתונים, הוא תמיד טוב וחשוב. עסקים רבים שמים לב לכך שהם זקוקים לטכנולוגיות חדשות שיכולות לייעל עוד יותר את תהליכי ניהול המלאי שלהם. המשמעות היא או מכשור מתקדם עבור מדבקת ברקוד או טכנולוגיות סריקה מתוחכמות יותר ככל שהעסק גדל ומתפתח. כך או כך, חשוב תמיד לזרום עם הטכנולוגיה החדשנית ולהבין היכן אפשר לייעל ככל שניתן. רכישת מוצרים אצל חברה איכותית תוביל לתוצאות טובות.

 

חברת wise-code בע"מ היא מהחברות המובילות והייחודיות בישראל המעניק פתרונות איכותיים להדפסת מדסקות ולסריקת מוצרים בתוך בית העסק. לחברה התמחות בהתאמה אישית החל מרכישה של מוצרים להנפקת גליל מדבקות ועד לסורקי ברקוד, תוכנות לעיצוב, הטמעת תוכנות והדרכה מדויקת ומפורטת בבית העסק תוך מתן תמיכה מלאה. צרו קשר כבר כעת.

יצירת קשר