הדפסת מדבקות ברקוד

מדבקות ברקוד במגוון גדלים לפי צרכי הלקוח
ניתן להזמין במגוון חומרי גלם בעמידויות שונות
ניתן לקודד את כל סוגי הברקודים החל מQR ועד EAN13
ניתן להדפיס בבית העסק או בבית דפוס

יצירת קשר

אייקון ריטייל

ריטייל

אייקון לוגיסטיקה

לוגיסטיקה

אייקון רפואה

בריאות

ישנו מגוון רחב של עסקים וענפים בארץ ובעולם אשר יש להם צורך בהדפסה על מדבקות לעסק בפורמט של ברקודים.
בין אם מדובר במחסן לוגיסטי, חנות מוצרי חשמל, חנות צריכה, חנות ל"ציוד עשה זאת בעצמך",  חנות בגדים או כל סוג של חנות פיסית למעשה, יבואנים, משווקים בסיטונאות או קמעונאות, ענף ההייטק, מאפיות וקונדיטוריות ועוד הרבה סוגים שונים, כמעט כולם צריכים שיהיה להם בעסק מדבקות ברקוד.

ניתן להשיג מדבקות ברקוד בשתי דרכים לשימוש בעסק:
1. רכישת מדבקות ברקוד מודפסות מראש בבית דפוס
2. הדפסת מדבקות ברקוד בבית העסק.
בדף זה נדון בהדפסת מדבקות ברקוד בבית העסק.

מידע מעמיק על הדפסת מדבקות ברקוד –

חומרי גלם למדבקות:
כפי שציינו בתחילת הדף, ישנו מגוון רחב של עסקים וענפים אשר יש להם צורך בפתרון מדבקות ברקוד וכפי שהצורך מגוון כך גם הפתרונות הקיימים. כאשר עושים הדפסה על מדבקות לעסק חשוב להבין את הצורך של העסק והתנאים בהם צריכות המדבקות לעמוד ולפיכך להתאים את סוג חומר הגלם של המדבקות עצמן.
יש כמה סוגי חומרי גלם פופולריים בארץ כאשר כל סוג חומר גלם מעניק רמת עמידות אחרת בהתאם למחירו – ככל שחומר הגלם יקר יותר כך הוא עמיד יותר (ככלל אצבע).
עמ"נ לבצע הדפסה על מדבקות בבית העסק יש להשתמש במדפסת מדבקות, מדבקות אשר מגוללות לגלילים וברדידי דיו.
הדפסה על מדבקות מתאפשרת על החומרי גלם הבאים:
* נייר תרמי
* נייר כרומו
* נייר ואלום
* פוליפרופילן
* פוליאסטר

נייר כרומו –
מדבקות כרומו הינן מדבקות בגלילים העשויות מנייר איכותי בעל גימור מבריק אשר ניתן להדפיס עליהן באמצעות רדיד דיו מסוג WAX לשם הדפסה איכותית שלא תימחק לאורך זמן. המדבקות הללו אינן עמידות בפני פגעי מזג האוויר וגם קשה להסירן משום שהן מסוגלות להיקרע. מומלץ להשתמש במדבקות אלו כאשר אין צורך להסירן לאחר הדבקה ואין צורך להדביק אותם מחוץ לסביבה מקורה. מנגד לחסרונות הברורים שלה מקבלים מדבקה זולה שההדפסה שלה נשארת לזמן ממושך במידה והיא נמצאת בתנאים הנכונים.
נייר תרמי –
מדבקות תרמיות הינן מדבקות המגוללות על גליל ומתאימות לשימוש במדפסות מדבקות, בין אם מדובר במדפסת העובדת על שיטת הדפסה Thermal transfer או Direct thermal. חומר הגלם ממנו עשויים הגלילים הינו חומר הרגיש ללחץ וחום ועל ידי חימום המדבקה בצורה סלקטיבית באמצעות הראש התרמי של המדפסת, משתנה הצבע של המדבקה במיקומים שחיממנו ובפועל יוצא כיתוב, מספרים או ברקודים בהתאם למה ששלחנו להדפסה.
נייר תרמי הינו נייר לא עמיד כלל ולמעשה ניתן להשאיר סימנים על המדבקה על ידי נגיעה במדבקה עם הידיים או עם הציפורניים וכפי שהשם של החומר גלם מרמז – המדבקה רגישה מאוד לחום.
יתרון משמעותי של מדבקות תרמיות הוא שאין צורך בשימוש ברדידי דיו והצורך בהחלפת המתכלים מצומצמת וקלה במיוחד.
נייר ואלום –
מדבקות ואלום הינן מדבקות המגוללות לגליל העשויות מחומר גלם הנקרא ואלום. חומר גלם זה דומה מאוד לכרומו בכך ששניהם סוג של נייר שניתן לקרוע אך ההבדל הוא שמדבקות ואלום מגיעות בגימור מט בניגוד לכרומו שמגיע בגימור מבריק. נקרא גם נייר נטול עץ. על מדבקות אלו ניתן גם לרשום בעט.
מדבקות פוליפרופילן –
מדבקות פוליפרופילן נחשבות מדבקות בדרג בינוני מבחינת עמידות. כאשר רוצים להדפיס על מדבקות פוליפרופילן, כדאי להשתמש ברדיד דיו מסוג WAX/RESIN או RESIN משום שרדיד WAX רגיל לא "ייתפס" טוב על גבי המדבקה וההדפסה תצא "מרוחה".
מדבקות פוליאסטר –
מדבקות בגלילים מחומר גלם פוליאסטר הן מדבקות להדפסה עמידות וחזקות במיוחד שיכולות לעמוד בטמפרטורות של עד 100° צלסיוס.
ישנם כמה סוגים שונים של מדבקות פוליאסטר אך משפחה זו היא מבין סוגי המדבקות הכי עמידות הקיימות בשוק. הדפסה על מדבקות פוליאסטר מתבצעת הכי טוב באמצעות רדיד דיו מסוג RESIN ולאחר שמבצעים הדפסה בשילוב שני החומרים, מקבלים מדבקה סופר עמידה שההדפס שלה לא ירד אפילו עם אלכהול.

שיטות הדפסה:
הדפסה על מדבקות לעסק עובדת על טכנולוגיית Thermal transfer או Direct thermal (בעברית העברה תרמית או תרמית ישירה).
הדפסת העברה תרמית הינה שיטת הדפסה דיגיטלית בה חומר גלם (במקרה זה סוג של דיו) מיושם על גבי מדבקת נייר או פלסטיק על ידי המסת הציפוי הקיים על גבי רדיד דיו כך שציפוי זה נדבק על המדבקה. בהדפסה תרמית ישירה מעידך אין צורך ברדיד דיו כלל.

שיטת ההעברה התרמית מועדפת על גבי ההדפסה התרמית הישירה כאשר יש צורך בשימוש בחומרי גלם עמידים יותר כגון נייר כרומו, ואלום, פוליפרופילן או פוליאסטר. ההעברה התרמית הינה שיטת ההדפסה הפופולרית ביותר כאשר יש צורך להדפיס ברקודים על גבי מדבקות. הדפסה על מדבקות באמצעות העברה תרמית מתבצעת על ידי שלושה רכיבים עיקריים: ראש הדפסה סטטי, רדיד דיו מצופה פחמן והחומר גלם עליו אנו מדפיסים. שלושת רכיבים אלו מרכיבים מעין "סנדוויץ" כאשר רדיד הדיו נמצא באמצע. באמצעות חימום נקודתי של ראש ההדפסה אנו ממיסים את הפחמן אשר מצפה את רדיד הדיו על גבי המדבקה.
הדפסה באמצעות שיטת התרמית הישירה אינה מצריכה רדיד דיו ובמקום זאת היא מייצרת "תמונה" באמצעות חימום נקודתי של ראש ההדפסה אשר מיושם ישירות על חומר גלם מסוג נייר תרמי. נייר תרמי הינו נייר מצופה בחומר "תרמו-כרומי" אשר הופך לשחור כאשר מיישמים חום עליו.

מה זה בעצם ברקוד?:
ברקוד הינו הצגה ויזואלית של תווים באשר הם בין אם מדובר במספרים או אותיות או שילוב של השניים בצורה כזו שסורק ברקוד יכול "לקרוא" אותם ולתרגם לאותו חשמליים שמחשב מסוגל לקבל ולהמירם חזרה למספרים/תווים.

סוגי ברקודים להדפסה על מדבקות:
יש המון סוגי קידודים של ברקודים אשר קיימים בשוק. הרבה מסוגי הברקודים אינם בהכרח מתאימים לכל עסק – ישנם משפחות קידודים המתאימים לחברות דואר כלל עולמיות לדוגמא ויש משפחות ברקודים המתאימות לסביבה תעשייתית יותר. ישנם סוגי ברקודים דו ממדיים כגון QR.
כאשר מדפיסים ברקודים על מדבקות, עושים שימוש בתוכנת עיצוב מדבקה (בהתאם לסוג המדפסת שנרכשה). תוכנה זו מגיעה עם מקודד ברקוד מובנה אשר מאפשר להגדיר את סוג הברקוד.

סוגי הברקודים המתאימים ביותר להדפסה על מדבקות הינם:
משפחת EAN (International/European Article Number)
זהו סטנדרט המתאר סימבולוגיית ברקודים ומספור אשר נמצא בשימוש גלובלי בתחום המסחר ושייך לארגון הGS1. בשיטת הEAN אין אותיות אלא רק מספרים (12 או 13). השיטה האירופאית (EAN13) מורכבת מ13 ספרות: 3 ספרות לזיהוי המדינה (ישראל זה 729), לאחר מכן 5 ספרות לזיהוי היצרן, 4 ספרות לזיהוי המוצר וספרה נוספת לביקורת אשר מופקת בצורה מוסכמת מראש:
צעד 1: סיכום המספרים הנמצאים במיקומים הזוגיים והכפלת הסיכום ב3.
צעד 2: סיכום המספרים הנמצאים במיקומים האי-זוגיים.
צעד 3: סיכום התוצאה משלב 1 ו-2.
צעד 4: ספרת הביקורת הינה המשלימה לכפולת ה-10 הקרובה ביותר לתוצאה בשלב 3.
משתמשים במשפחת קידוד זו כאשר העסק מוכר סחורה לרשתות גדולות כגון שופרסל וכד'. יש צורך לרכוש את מספרי הברקוד בארגון הGS1 העולמי בכלל ובGS1 ישראל בפרט. כך פרטי המוצר אליו משוייך הברקוד נשמרים במאגר הGS1 לפי דרישת הרשת אליה מוכרים את הסחורה.

קידוד סטנדרטי –
ניתן לעשות הדפסת ברקוד על מדבקות עם קידוד שנחשב סטנדרטי כגון Code128 או code39 שכל סורק ברקוד נורמטיבי יודע לקרוא.
ניתן להשתמש בקידוד זה לייצוג מגוון רחב של תווים/מספרים/אותיות וכו. בין אם מדובר בייצוג של מקט מוצר, מספר זיהוי כזה או אחר של מוצר זה או כל צורך אחר (בהתאם לדרישות תוכנת ניהול המלאי).

קידודים בדרישות מיוחדות –
ישנם קידודים אשר מאפשרים לייצר ברקוד עם מזהים מיוחדים לפני תחילת התווים כגון זיהוי לתאריך, מספר אצווה, סוג מוצר ועוד.

ברקודים בקישור למסדר נתונים –
ניתן לקשר את אלמנט הברקוד למסד נתונים חיצוני כגון אקסל עמ"נ לחסוך בזמן עבודה וליעל תהליכים

יצירת קשר