סורק ברקוד

כל מה שרציתם לדעת על סורקי ברקוד

לאורך השנים ההתפתחות הטכנולוגית אפשרה לנו לייעל ולשפר את האופן שבו אנו עובדים ופועלים בתעשייה. המטרה היא להפוך להיות יעילים יותר, מדויקים יותר, מהירים יותר ועל ידי כך גם לתת שירות טוב יותר ללקוחות וגם להגדיל את ההכנסות בעסק ולייעל את העבודה בו. כיום אין כמעט מוצר שלא עובר קטלוג לאחר הייצור שלו ובוודאי כאשר הוא מגיע לנקודת המכירה (חנות, מכולת, מחסן, כל מקום אחר) הוא מקבל לעתים קטלוג נוסף מקומי. קטלוג זה מתבצע באמצעות הדפסה או הדבקה של ברקוד על המוצר שבעת הסריקה שלו מועברים הנתונים הנסרקים אל מערכת ממוחשבת הממירה את הקוד הנסרק למידע.

סורק ברקוד QM2131

מהו ברקוד ומתי הוא נוצר?

ברקוד הוא אוסף של קווים שחורים בעלי מרווחים ועוביים שונים אליהם מתווספים גם מספרים ו/או אותיות. ישנם גם ברקודים מנקודות וריבועים שחורים מה שאתם עשויים להכיר כ-QR  code. הברקודים הללו מכילים למעשה מספר סידורי ורצף משתנה של הקווים השחורים אשר בעת הסריקה שלו מאפשר להעביר מידע למחשב באמצעות מערכת מיוחדת. בעת הדפסת או הדבקת הברקוד על המוצר, הוא מקבל זהות מסוימת המוזנת עם יצירת הברקודים במחשב. הזהות הזו מתגלה ללקוח הקצרה הסורק את הברקוד באמצעות מכשיר ייעודי המתאים לסריקת אותו סוג ברקוד וכך ניתן להעביר את המידע של המוצר למחשב, למסופון או מכשיר אחר המחובר למערכת הממוחשבת. להלן כמה דוגמאות לסריקת ברקודים.

דוגמאות מהחיים:

  • רשתות המזון – נסעתם לקנות מצרכים מהסופר, על כל מוצר יש ברקוד, בין אם הוא מדבקה שהדביקו העובדים המנהלים את המלאי בסופר ובין אם מדובר בברקוד שהדפיסו עם יצירת אריזת המוצר ואריזתו במפעל. כאשר אתם באים לשלם בקופה אתם יכולים לראות שיש סורק שמעבירים בו את המוצר, הסורק קורא את הברקוד ומעביר את המידע למחשב שם אתם יכולים לראות את שם המוצר והמחיר שלו.
  • חנות בגדים – לכל בגד בחנות יש ברקוד. זו יכולה להיות מוטמעת בטיקט שעל המוצר או במדבקה מיוחדת על המוצר עצמו. בקופה סורקים את המוצר, יודעים באיזה בגד ומאיזה דגם וכמובן גם את מחיר הבגד.
  • מפעלים – לאחר ייצור מוצר ובעת האריזה שלו מודפס על האריזה ברקוד שבאמצעות המערכת מקטלגת את המוצרים וממספרת אותם. לאחר מכן המוצרים עוברים למחסן המלאי של המפעל ומשם לשילוח. ניהול המלאי מתבצע גם הוא באמצעות מסופון או סורק ברקוד אלחוטי/תעשייתי שבאמצעותו ניתן לסרוק במהירות את הברקוד, ללחוץ על כפתור במכשיר ובכך המערכת מעדכנת שהמוצר נכנס/יצא מהמלאי. כך ניתן לבצע ספירות וניהול מלאי במהירות רבה.

כמובן שיש לכך עוד אינספור דוגמאות שכן כל מוצר בסופו של דבר מקוטלג באמצעות ברקוד על מנת שניתן יהיה להעביר את המידע במהירות בין המוצר למחשב על ידי סריקת הקוד. ישנם שני סוגי קידודים לברקודים שכדאי להכיר: קידוד חד ממדי וקידוד דו מימדי.

  • קידוד חד ממדי – אותו ברקוד הבנוי מרצף של קווים ו/או מספרים. הוא יכול להכיל בדרך כל עד משהו כמו 20 תווים.
  • קידוד דו ממדי – קידוד מיוחד שיכול להכיל על אלפי תווים כאשר אנו רואים ריבועים ופיקסלים בגדלים שונים היוצרים את מבנה הברקוד ואת הרצף שלו. מתאים בעיקר לניהול מלאים גדולים.

ניהול מלאי בצורה חכמה ומהירה:

אחד הדברים החשובים ביותר כמעט בכל עסק הוא נושא ניהול המלאי. כמובן שיש הבדל בין ניהול מלאי של חנות מתנות קטנה לניהול מלאי של מחסן גדול ובו מוצרים במיליוני שקלים. ניהול המלאי הוא חלק מהתפעול היומיומי של העסק והוא עוזר לנו להיות בבקרה על הסחורה שכן הסחורה הזו שווה כסף ולכן יש הצורך לשמור ולשמר אותה: מפני בלאי מתנאי אחזקה לא טובים, מפני גניבות, מפני נזקים שעשויים להיגרם כתוצאה מעבודה מסורבלת ולא מקצועית עם ניוד המלאי ממקום למקום וכך הלאה. בין אם מדובר בירקות, תרופות, קופסאות שימורים או חלקי חילוף למוצרים אלקטרוניים. זה יכול להיות כל דבר ובכל תחום, לעסקים קטנים וגדולים כאחד. על מנת לנהל מלאי כמו שצריך על המוצרים להיות ממוספרים ומקוטלגים באמצעות ברקוד. את הברקוד הזה ניתן לסרוק באמצעות קורא ברקודים מיוחד. הסורק למעשה מעביר את המידע הנסרק למערכת ממוחשבת הממירה את הסריקה למידע על פי המידע שהוזן באותו הברקוד במערכת הממוחשבת.

לדוגמה: נכנס עכשיו למחסן מלאי גדול של 200 מקררים חדשים. על כל קרטון אריזה של המקרר יהיה ברקוד אותו המחסנאי/עובד אחר מטעם החברה יצטרך לסרוק למערכת. המערכת שתסרוק את הברקוד לראשונה תעלה חלון במחשב/במכשיר שבו אתם עושים שימוש – שמדובר בברקוד לא מזוהה. המערכת תאפשר לכם להוסיף את המוצר למערכת על אותו ברקוד. כעת תוכלו לתת תיאור למוצר ו/או מחיר ופרטים נוספים ובפעם הבאה שמכשיר המחובר לאותה מערכת יסרוק את הקוד הוא יעלה במחשב. כך תוכלו לקטלג את המוצרים, לספור את המלאי במהירות ולבדוק אותו בצורה מהירה כאשר תצטרכו לשלח אותו לנקודות המכירה.

אז מהו סורק ברקוד ואילו סוגי סורקים קיימים?

סורק ברקוד הנו מכשיר שבאמצעותו ניתן לסרוק את הברקודים המדוברים. ישנם מגוון סורקי ברקוד שקיימים וכמה דרכים לסרוק את הקוד ולהעביר את המידע למחשב.

קורא ברקוד סורק באמצעות 2 דרכים:

  • סריקה באמצעות לייזר – קרן לייזר סורקת את הקווים ומחזירה אור אל הסורק שמעביר את המידע למערכת ומפענחת אותו למידע.
  • IMAGER – סוג סריקה המצלם מעין תמונה של הברקוד והתמונה נסרקת במערכת וממירה אותו למידע.

ישנם מספר סוגים של סורקים:

  • סורק ידני – זהו סורק שקל ונוח לעבוד אתו והוא מתאים בעיקר לחנויות. ניתן לסרוק במרחק של כמה עשרות סנטימטרים.
  • סורק אלחוטי – זהו סורק שניתן להטעין ולהשתמש בו במרחק גדול ממעמד הטעינה (אפילו של כמה מאות מטרים), ללא צורך בחוט המחבר אותו למחשב/למערכת כמו בסורק הידני. נוח ויעיל במחסנים לצורך ניהול מלאי.
  • סורק נייח – אלו סורקים היושבים על שולחן בדרך כלל ויכולים לסרוק את המוצר ממגוון זוויות. הם נייחים ולכן לא ניתן להזיזם ממקום למקום אלא מביאים את המוצרים אליהם (כדוגמת הסורקים בקופה בסופרמרקט). יתרון גדול בהם הוא שהם קוראים גם ברקודים פגומים או מוצרים שעברו הקפאה ואולי טשטשו מעט מהברקוד.
  •  

איך לבחור את הסורק המתאים ביותר לעסק שלנו?

יש כמה פרמטרים שצריך לבחון בעת בחירת סורק ברקוד לעסק שלכם. ראשית – ייתכן והמכשיר יהיה שונה בין עסק אחד לאחר בהתאם לסוג העסק. מחסן לניהול מלאי יצטרך סורק שונה מאשר קופה בסופר או חנות מתנות בקניון. מרחק קריאת הברקוד – מכשירים שונים קוראים ברקודים ממרחקים שונים. במחסנים או מדפים מרובים וגבוהים לעתים צריך שהסורק יבצע את הסריקה ממרחק גדול יותר. איכות הסורק ועמידותו לאורך זמן, עמידותו בפני נפילות או מכות שהוא יחטוף וכמובן גם מהירות הסריקה עשויה להיות משמעותית. נוסף לאלה גם סוג הקידוד שהמכשיר קורא יכולה להיות משמעותית.

חברת וייס קוד מלווה אתכם בהתאמת הסורק המתאים ביותר לצרכים שלכם. לאחר האפיון של הלקוח והצרכים שלו ניתן יהיה לבצע התאמה של סוג הסורק ומערכת הברקודים המומלצת בעסק ובהתאם לסוג השימוש בה. החברה מחזיקה במגוון רחב של סורקים מכל הסוגים: ידניים, אלחוטיים, חד/דו מימד, מוגנים, שולחניים וכן אפשרות לתכנות הסורק עם פונקציות מיוחדות ומתקדמות. צרו עמנו קשר באתר או בטלפון לפרטים נוספים והתאמת הסורקים הנדרשים בעסק שלכם.

יצירת קשר